Varaosien palautus
Palautukset, yksityisasiakkaat
Vastaanotamme myyntikelpoiset ja alkuperäispakkaukseltaan moitteettomat palautustuotteet määräajan ostohetkestä lukien.
Lähtökohtaisesti palautukset tehdään tuotehyvityksinä. Huomioithan vielä että tuotteeseen ja/tai sen pakkaukseen kuuluvat tunnus- tai koodilaput tulevat olla niille kuuluville paikoillaan. Postitse palautetuista tuotteista tulee olla täytettynä palautuskaavake. Hyvityksestä vähennettävä veloitus palautuskäsittelyn kustannuksista on 15%, mistä voidaan joustaa, jos palautettuja tuotteita on alle 5, palautuskaavake asianmukaisesti täytetty ja palautus tehty 14 päivän kuluessa ostopäivästä.
Emme voi vastaanottaa palautusta, jos
– ostopäivästä on kulunut yli 30 päivää.
– tai jos kyseessä on tehdastilaustuote
– tai jos kyseessä on sähkö- tai elektroniikkaosa
Palautus- ja takuuasiat tulee hoitaa tavarat myyneen toimipaikkamme kanssa. Huomioithan myös, että palautusten kuljetus tapahtuu asiakkaan lukuun ja vastuulla.
Takuukäsittelyohje
Bosch-tuotteiden takuutapaukset hoitaa Bosch Car Service-piste.
Takuukäsittelykaavake löytyy internetsivuiltamme kohdasta ”kaavakkeet”. Autofuturin takuukaavaketta käytettäessä tulee huolehtia että kaavakkeessa on kaikki takuukäsittelyyn liittyvät tiedot (numerotiedot, osan käyttöikä, osalla ajetut kilometrit, ajoneuvon tiedot ym.
Anna lyhyt mutta selkeä kuvaus takuuvaurioon johtaneesta tapahtumasta, arviosi viasta ja sen laadusta. Mikäli takuuosan uusimiseen liittyy työkustannuksia, liitä tuotteen ensiasennukseen kohdistuva työlasku / kuitti. Osalla ajettu kilometrilukema ja auton kokonaiskilometrilukema tulee lukea myös työkustannuslaskussa. Jälkeenpäin toimitettuja työlaskuja emme voi hyvittää.
Ulkopuolisia töitä
Jos tapaukseen kohdistuu asiaan liittyviä ulkopuolisia asennus- tai vaihtotöitä, merkitsethän nämä takuuhakemukseen sekä liität kopiot laskusta. Huomioithan että emme maksa työlaskuja suoraan vaan teemme hyvityslaskun mikäli asia ratkeaa takuunalaiseksi. Takuunalaisten tapausten työt tulee suorittaa ensisijaisesti MB Koskinen Partner-korjaamoilla jotka löydät internetsivuiltamme.
Takuutarkastukseen tarkoitetut osat tai komponentit tulee toimittaa MB Koskinen Oy:lle 14 vrk kuluessa niiden vaihdosta. Takuutapaukset tulee hoitaa aina tuotteen myyneen toimipaikan kanssa.
Vaihto-osat ja runkopantit
Vaihto-osa on hyvityskelpoinen kun se:
- ei ole voimakkaasti syöpynyt/ruostunut eikä mekaanisesti/ulkoisesti vaurioutunut
- on kierrätyskelpoinen ja purkamaton, sisältäen kaikki tuotteeseen kuuluvat osat
- vastaa toimitettua tuotetta ja palautetaan tuotteen myyntipakkauksessa Bosch Common-Rail suuttimissa, merkitsethän vanhalla osalla ajetun kilometrimäärän ja huolehdit että siihen kuuluvat suojatulpat ovat paikoillaan. Vaihto-osa tulee palauttaa tavarat myyneeseen toimipaikkaan. Huomioithan myös, että osien kuljetus tapahtuu asiakkaan lukuun ja vastuulla, ellei ole muusta sovittu.